zaterdag 26 november 2022

(Kn)uffelt(j)e


Morgen ga ik even stevig aan de bak met Soul-xotica. Het gaat sowieso baggerweer worden als de weerprofeten het bij het juiste eind hebben. Afgelopen donderdag hoor ik eerst dat mijn lieve buurvrouw is overleden. Ze was twee weken eerder opgehaald met de ambulance en ik had een week ervoor al begrepen van haar kinderen dat ze niet meer thuis zou komen te wonen. Ze heeft de koninklijke leeftijd van 86 gehaald en tot een paar weken geleden nog erg kwiek en actief voor haar leeftijd. Donderdagavond krijg ik telefoon van een vriendin dat een gezamenlijke vriend is overleden. Dat is van een andere orde want hij is slechts vijftig geworden. Komende maandag hebben we de 'uitvaart'. Omdat hij alle familie heeft overleefd, worden totaal zeven mensen verwacht om hem op zijn laatste reis te sturen. Wellicht dat hij nog een klein berichtje krijgt morgen maar dat hangt er vanaf of ik de juiste inspiratie kan vinden. De foto heb ik een paar weken geleden genomen en is de plek waar ik vaak Uffelte kom binnen fietsen na een werkdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten