zondag 30 juni 2019

Eindstreep: juni 2019



Ik ontwaak om kwart voor twaalf met een sms-je van W. Ze heeft gisteren blijkbaar té lang in de zon gezeten en voelt zich verre van fit. Ik mag dus ook thuis blijven en dat vind ik op zichzelf niet erg. Ik heb sinds gisteren eindelijk weer het element van de tweede draaitafel blijvend weten af te stellen en neem vanmiddag meteen maar een 'Vakantiemix' op. Morgen begint de dag ook vroeger dan gewoonlijk op maandag. Ik heb nog een paar brieven die ik moet bezorgen in Havelte. Ik heb zojuist even zitten tellen en ik hoop dat dit correct is gebeurd want de ogen worden steeds zwaarder. Ik ga deze maand besluiten met de 'Eindstreep'.

Als ik het goed heb uitgerekend, is 2019 tot zover goed voor 299 singles. Het merendeel is, dankzij Albert en Baz, voor de Gele Bak en dan heb ik het niet over de dubbele singles. 125 titels heb ik nog niet en daarbij reken ik niet de afwijkende persingen. Deze zitten bij de 'dubbele' singles en dat zijn totaal 58. De Blauwe Bak telt 116 singles en dat klopt want er zit eentje bij die nog niet is gearriveerd. We zijn in juni niet boven de maand mei uitgekomen en dat is ook niet erg. 86 singles is nog altijd meer dan de maanden januari tot en met april bij elkaar. Achtentwintig singles zijn voor de Blauwe Bak. Zevenenveertig voor de Gele Bak en elf dubbele singles. Swans Of New England zit daarbij gerekend maar komt pas in de 'Eindstreep' als de single op de mat is geland. Ik heb een voorselectie gemaakt uit de 86 van juni en dat zijn vier soul-singles op 7"-formaat, twee op 12" en vier uit de vracht van Albert. De top tien zou er dan als volgt uit komen te zien.

1. I Bet You Can't Love Me One Time-Bill Spoon

2. Fragile, Handle With Care-Sam Dees

3. Through Before We Started-Leyers, Michiels & Soulsister

4. Don't Look Any Further-Dennis Edwards

5. Jump Around-House Of Pain

6. You Give Me No Reason-Pat Hodges

7. She Don't Let Nobody-Curtis Mayfield

8. Young And In Love-Internationals

9. Love Never Hurt Nobody-Joe Simon

10. This House-Alison Moyet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten