woensdag 27 april 2016

verhoesbui 4 (de Koning te rijk...)



Hee, dat lijkt wel...? Ja, het klopt inderdaad! Bijgaande foto is een 'live'-tafereel in de huiskamer in Uffelte. Hoewel het meer van kamperen weg heeft, ga ik vanavond de eerste nacht doorbrengen in het stulpje. Een symbolieke reden en een praktische reden. Ten eerste wil ik op de ochtend van mijn 41e verjaardag ontwaken op het plekje waar ik de rest van mijn leven ga slijten. Ten tweede kom ik er opnieuw achter dat ik niet alleen een stok achter de deur moet hebben om schoon schip te maken in Nijeveen, maar ook dat ik maar moeilijk op gang kom zolang ik daar verblijf. Het plan is heel haastig ontstaan bij het ontwaken. Kussen, slaapzak, douche-spullen en koffiezetapparaat gaan mee als 'extra'. Vandaag heb ik met de dankbare hulp van de man van een post-collega de studio verhuisd en heeft hij het internet 'werkende' gekregen. Ook hangen de eerste lampjes. Het mengpaneel brengt stress, ik kan alleen maar 'links' geluid krijgen, ik hoop niet dat die helemaal stuk is want dan heb ik een probleem bij mijn uitzendingen. Het nieuwe mengpaneel is pas volgende week vrijdag weer te bestellen. Toch hoef ik vanavond niet zonder muziek te zitten, over een kwartiertje heeft Greg zijn maandelijkse 'Divine Chord Gospel Show'.

Op de foto is ook nog de alternatieve 'vloerbedekking' zichtbaar in de keuken. Tot mijn grote ergernis is de keuken nog steeds niet af. De handgrepen ontbreken, er is nog geen afzuigkap en een stukje moet gesausd worden. Ook zal ik hen aanspreken op de leisteen-tegels die al bedorven zijn door hun vakmanschap. Dat en de deur van de douchecabine die opeens nauwelijks meer open wil, zijn de kleine dompers op de verhuispret, verder zit ik voor het eerst in een hele lange tijd zonder een sweatshirt aan in de woonkamer en dat is écht genieten! Koffie, Bastognekoeken, chocolaatjes en straks de 'Divine Chord'... Meer kan ik me op dit moment niet wensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten